Ciągi komunikacyjne piesze w strefach miejskich zaprojektowane zgodnie z ideą „architektury bez barier” muszą posiadać system oznakowania dotykowego dla osób z dysfunkcją wzroku, umożliwiający sprawne i bezpieczne poruszanie się pomiędzy obiektami użyteczności publicznej.
Oznakowanie powinno być wykonane z prefabrykowanych betonowych płyt wskaźnikowych jako elementy części nawierzchni przystanków komunikacji zbiorowej, przy przejściach dla pieszych i w innych miejscach gdzie jest to wskazane.
System powinien składać się z:
1) elementów ostrzegawczych wykonanych z płyt betonowych ze specjalnie ukształtowaną górną powierzchnią
z wypustkami dotykowymi w kształcie ściętych stożków dla zasygnalizowania:
- pól uwagi i stref decyzji informujących o krzyżowaniu
i rozwidlaniu się ścieżek prowadzących lub zmianie kierunku, o wymiarach minimum 40x40 cm,
- ostrzegawczych pasów dotykowych ostrzegających przed potencjalnymi niebezpieczeństwami wynikającymi z istniejących barier architektonicznych i technicznych, np. schodów, pochylni, krawędzi przystanków i peronów, o szerokości minimum 40 cm
2) elementów prowadzących wykonanych z płyt betonowych z podłużnymi równoległymi wypustkami w kształcie trapezu umożliwiającymi osobie niewidomej lub niedowidzącej utrzymanie odpowiedniego kierunku poruszania się, o szerokości minimum 30 cm.
Płyty wskaźnikowe Bruk-Bet spełniają wymagania specyfikowane przez Polskie Koleje Państwowe, Generalną Dyrekcję Dróg i Autostrad oraz normę DIN 32984.
Dostępne kolory: biały, szary, żółty